VELİ-ÖĞRENCİ EL KİTABI
AKADEMİK BİLGİLER
ÖĞRETMEN - VELİ GÖRÜŞMELERİ
Velilerimiz, yönetim tarafından gerçekleştirilen toplantılar dışında, programı elektronik ortamda yayınlanan ve bu ortamda velilere gönderilen veli-öğretmen görüşmelerine katılma isteğinde bulunabilirler. Velilerimiz bu istekleri için, ilgili/yetkili birimi arayarak, randevu alalabilirler. Veli-öğretmen görüşmeleri, okul açılışlarından sonar iki hafta ve kapanışlarından önceki iki hafta yapılmaz. Bu süreçte sınıf öğretmenleri tarafından planlanan tarihlerde velilerimiz okulumuza davet edilecektir. Görüşmelerin tutanağı, öğretmen tarafından tutulur ve elektronik ortama kaydedilerek rehberlik servisi tarafında velilerle paylaşılır.
NİTELİKLİ OKUMA SAATİ
Öğrencilerimizin kitap okuma alışkanlıklarını geliştirmek için, her gün ilk dersin ilk 15 dakikası “Nitelikli Okuma Saati” olarak belirlenmiştir.
İKİNCİ YABANCI DİL
Öğrencilerimiz iki dilde eğitim Almaktadır anasınıfı itibari ile Almanca eğitim 4 saat olarak verilmektedir
SEÇMELİ DERSLER
Öğrencilerimizden, değişik alanlara ilgi duymaları için de farklı programlara yönelmelerini beklemekteyiz. Bu sebeple okulumuz, öğrencilerine sanat, spor; sosyal bilimler, fen bilimleri; kişisel gelişim; bilgi ve iletişim teknolojileri gibi alanlarda seçebilecekleri ders programları sunmaktadır. Onların akademik alanlarının yanında sosyal, kültürel ve estetik alanlarda da gelişimleri desteklenmektedir.
TAM ÖĞRENME SİSTEMİ (TÖS)
Öğrencilerin, belirli periyotlarda tüm derslerinde (alan dersleri) sınıfta öğrendiklerinin tekrarı niteliği taşıyan, öğrenciye ve öğretmene öğrenme seviyesinde geri bildirim sağlamak amacıyla, ölçme değerlendirme çalışmaları yapılmaktatır. Çoktan seçmeli test tekniğiyle yapılan sınavlar, aynı zamanda öğrencilerin test tekniğine alışmalarını da sağlar. TÖS programı, tüm sınıflarda önceden belirlenen periyotlarda uygulanır. Tam öğrenmenin sağlanmasıyla yeni konuya geçilir.
TÖS’de belli dönemlerde, işlenen konular içinde MEB tarafından yapılacak ortak sınavlara yönelik hazırlanan test çalışmaları yapılır. Değerlendirme esasları sene başında yapılan toplantılarda zümrelerce karara bağlanır ve öğrencilere duyurulur.
DERS DIŞI ETKİNLİKLER
İYTEV Özel Yücel Tonguç Koleji’nde öğrencilerimizin akademik ilerlemeleri kadar sosyal, kültürel, ve estetik gelişimleri önemlidir. Bu noktada, öğrencilerimize sunulan eğitim programı, ders dışı etkinlik programları ile pekiştirilmektedir. Ders dışı faaliyetler, kulüpler ve okulun bitiminden sonra uygulanan programlar olmak üzere iki ana grupta toplanır.
Kulüpler, öğrencilerimizin eğlenerek öğrendikleri, hobi buldukları ve iletişim becerilerini geliştirdikleri etkinliklerdir. Kulüp faaliyetleri, okul yönetiminin belirlediği gün ve saatlerde yapılır. 1.,2.,3., 4., 5., 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin her yıl bir kulüp çalışmasına katılması zorunludur.
Öğretim yılında öğrencilere sunulacak kulüplerin tanıtımı ders yılının ilk haftasında yapılacaktır.
Okuldan sonra gerçekleştirilen programlar; öğrencilerimizin spor, görsel sanatlar, sahne sanatları, müzik ve kişisel gelişim alanlarında, kendilerini geliştirebilecekleri bireysel ya da takım olarak, yetenek ve yetkinliklerini geliştirme ve sergileme fırsatı bulacakları çalışmalardır.
Ders sonrası programlar; okul yönetiminin belirlediği gün ve saatlerde yapılır. Bu saatler okulun ilk haftası öğrencilere duyrulur. Cumartesi günlerindeyse planlamaya ve ihtiyaca göre yapılır. Tüm öğrencilerimizin programa katılmaları teşvik edilir.
Öğretim yılı içinde yapılacak ders sonrası programlar, okulun açılışının üçüncü haftasında öğrencilerle paylaşılacaktır.
Ders Sonrası Yapılacak Etkinliklerin Kuralları
1. Öğrencilerin yönetici olarak görev aldığı kulüp ve çalışmalarda öğretmenler rehber konumundadır. Bazı çalışmalar uzman öğreticilerle desteklenir.
2. Öğrenciler, kulüp seçimlerinden sonra isterlerse geçerli mazaret sunmak şartıyla ilk iki hafta içinde değişiklik talep edebilirler. Değişiklik için öğrencilerin yazılı olarak müdür yardımcısına başvurmaları gerekir. Başvurunun uygun bulunması halinde kulüp değişikliğine izn verilir.
3. Bu kitapçıkta belirtilen ders içi ve ders dışı davranış kuralları tüm ders dışı etkinliklerde de geçerlidir.
4. Öğrencilerin kesinleşmesinden sonra devam zorunluluğu başlar ve düzenli olarak yoklama takibi yapılır. Okula gelen öğrenci etkinliğe katılmak zorundadır, okula gelmeyen öğrenciyse etkinliğe katılamaz.
5. Etkinliklerine geçerli bir nedeni ve/veya izni olmadan (en fazla üç kez) katılmayan öğrencinin durumu velisi ile paylaşılır.
6. Ders sonrası etkinliklere geçerli bir nedeni ve/veya izni olmaksızın (en fazla üç kez) katılmayan öğrenci, ilgili çalışmaya devam etme hakkını kaybeder, devam zorunludur.
ÖĞRENCİ NOT POLİTİKASI
Sınavların genel amacı, her ders için belirlenmiş hedeflere ne kadar ulaşıldığını, öğrenmenin ne kadarının gerçekleştirildiğini saptayabilmektir. Bu nedenle, öğrenci-öğretmen-sistem açısından ölçme-değerlendirme yapılır ve ardından hedefler ve sonuçlar karşılaştırılır.
Hedef, öğrencileri not kaygısına sürüklemeden, öğrenmeyi öğrenme becerilerini arttırarak; araştıran, sorun çözen, sorgulayıcı bireyler olarak yetişmelerini sağlamaktır. Her sınıf seviyesi programlarında belirlenmiş hedef ve davranışlara göre yapılan yıllık, ünite ve günlük ders planları çerçevesinde konuların işlenmesi genel ilkedir ve zorunludur.
Sınavlardaki ana amaç, öğrencilerin neleri, ne kadar öğrendiğini tespit edip sonuçlarına göre; öğrenme güçlüklerini, eksik ve hatalı yönlerini giderici önlemler alabilmektir
Ders yılı başında zümrelerin değerlendirme ölçütleri saptanır ve ders yılının ilk haftasında öğrenciler yazılı ve sözlü olarak bilgilendirilir.
Her dönemin başında; okul sınav kuralları belirlenir ve sınıf seviyesinde tüm okulun sınav takvimleri hazırlanarak ders yılının üçüncü haftasında öğrencilere yazılı ve sözlü olarak bildirilir.
Ders yılı başında zümreler, günlük görev ve yıllık görev değerlendirme esaslarıyla, yıllık görev konularını liste halinde belirler ve ekim ayının ikinci haftasında öğrencilere duyurur.
Günlük ve yıllık görevlerin takibinden ve değerlendirilmesinden ders öğretmeni sorumludur.
Ölçme ve Değerlendirme
Öğrencilerin başarısını belirlemek için kullanılan her türlü ölçme araç ve yöntemlerinde, eleştirel ve yaratıcı düşünme, araştırma, sorgulama, problem çözme ve benzeri becerileri ölçen hususlar öne çıkarılır.
Başarının ölçülmesi ve değerlendirilmesinde öğretim programlarında belirtilen amaçlar ile kazanımlar esas alınır.
Ölçme ve değerlendirmede okul, il ve ülke genelinde birlik sağlanır.
Öğrencilerin başarısı; sınavlar, varsa proje ve öğrencilerin performanslarını belirlemeye yönelik çalışmalardan alınan puanlara göre tespit edilir.
Öğrencilerin ders, uygulama ve değerlendirme etkinliklerine katılmaları zorunludur.
Öğrencilerin performansını belirlemeye yönelik çalışmalar; ders ve etkinliklere katılım ile performans görevlerinden oluşur.
Öğrencilerin başarısının değerlendirilmesinde bilişsel, duyuşsal, sosyal ve psikomotor özellikleri bir bütün olarak ele alınır.
Öğrencilerin başarısını belirlemek için kullanılan her türlü ölçme araç ve yöntemlerinde, eleştirel ve yaratıcı düşünme, araştırma, sorgulama, problem çözme ve benzeri becerileri ölçen hususlar öne çıkarılır.
Öğrencilerin başarısının ölçülmesinde kullanılacak araçlar geçerlilik, güvenirlilik, kullanışlılık özelliklerine sahip olmalıdır. Ölçülecek kazanımın özelliğine göre ölçme ve değerlendirme araçları için cevap anahtarı, dereceli puanlama anahtarı ya da kontrol listeleri kullanılır.
Kaynaştırma yoluyla eğitim-öğretimlerine devam eden öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimi tarafından bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanır. Bu öğrenciler, programında yer alan amaçlara göre değerlendirilir.
Not Düzeni
Sınav, proje ve öğrencinin performansına yönelik çalışmalar, 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Değerlendirme sonuçları, ilgili öğretmen tarafından zamanında e-okul sistemindeki Öğretmen Not Çizelgesi bölümüne puan olarak girilir. Puanlar beşlik sisteme göre nota çevrilerek karneye işlenir.
Dönem puanı, yıl sonu puanı, yıl sonu ve başarı puanı 100 tam puan üzerinden; dönem notu ile yıl sonu notu ise beşlik not sistemine göre Yönetmelik hükümlerince belirlenir. Beşlik not sisteminde başarı dört, başarısızlık bir notla değerlendirilir.
Puanların not değeri ve derecesi aşağıdaki gibidir:
PUAN |
NOT |
DERECE |
85-100 |
5 |
Pekiyi |
70-84 |
4 |
İyi |
55-69 |
3 |
Orta |
45-54 |
2 |
Geçer |
25-44 |
1 |
Geçmez |
0-24 |
0 |
Etkisiz |
|
|
|
Öğrenciye her dersten bir dönem puanı ve dönem notu verilir. Ancak;
a) Yabancı dil dersinde öğrencilere, dinleme-anlama, okuma-anlama, konuşma ve yazma becerilerinin, programın öngördüğü şekilde bütünlük içinde kazandırılması esastır.
b) Bilgi ve beceriler, çeşitli ölçme araçlarından yararlanılarak, becerilerin özelliğine göre yazılı, sözlü, ödev ve projelerle değerlendirilir. Dersin birden fazla öğretmen tarafından okutulması durumunda, verilen puanların ağırlıklı ortalamasına gore o dersin dönem puanı ve notu belirlenir. Gerektiğinde zümre öğretmenler kurulu kararıyla becerilerin değerlendirilmesi ortak yapılabilir.
Ders Yılı Sonunda Herhangi Bir Dersten Başarılı Sayılma
Öğrencinin, ders yılı sonunda herhangi bir dersten başarılı sayılabilmesi için, ikinci dönem notunun, en az "Geçer/ 2“ olması gereklidir. Ancak birinci dönem notu "Etkisiz/ 0" ise ikinci dönem notunun en az "Orta / 3“ olması zorunludur.
Sınıf Geçme
Öğrencinin, ders yılı sonunda herhangi bir dersten başarılı sayılabilmesi için, ikinci dönem notunun, en az "Geçer/ 2“ olması gereklidir .
Yazılı Sınavlar
Haftalık ders saati sayısı 3 ve daha fazla olan dersler için dönem başına en az 3 yazılı sınav, 2 ve daha az olan dersler için dönem başına en az 2 yazılı sınav yapılır. Resim, Müzik, Beden Eğitimi dersleri ile uygulamalı nitelikteki diğer derslerin sınavları, her dönemde üç defadan az olmamak üzere ve dersin özelliğine göre yazılı, sözlü ve uygulamalı olarak veya bunlardan yalnızca biriyle yapılabilir. Sınavların şekli ve sayısıyla uygulamalı sınavların süresi, zümre öğretmenler kurulunda belirlenir. Farklı sınıflarda da olsalar aynı dersi alan tüm öğrencilere aynı sınav uygulanır.
Bir sınıfta bir günde uygulanacak yazılı ve uygulamalı sınavların sayısı ikiyi geçemez. Sınav soruları, kısa cevap, çözümleme, boşluk doldurma, yorumlama, eşleştirme, çoktan seçmeli ve benzeri birçok soru tekniğini içerecek şekilde hazırlanır.
Yazılı sınavlar, zümre tarafından belirlenen standart formatlar kullanılarak bilgisayar ortamında o döneme ait tüm konuları kapsayacak şekilde hazırlanır. Sınav kâğıdının üzerinde sınav süresi, gerekli açıklamalar ve puanlama bulunur.
Sınav uygulaması bir hafta öncesinde yanıt anahtarı ve puanlama cetveli hazırlanarak okul yönetimine onaylatıldıktan sonar yapılır.
Yazılı sınavlar, bu yönergede açıklanan “Sınav Uygulama Esasları” doğrultusunda uygulanır. Sınav kağıtları dağıtıldıktan sonra ayrıntılı not dağılımı öğrencilere açıklanır
Öğretmenler, daha önce hazırlamış oldukları yanıt anahtarına göre sınav sorularının çözümlerini mutlaka öğrencilere iletir veya derste paylaşarak yapılan başlıca ortak hataları sınıfta açıklar. Sınav sonuçları, sınavın yapıldığı tarihten itibaren en geç 15 gün içinde öğrenciye duyurulur. Öğrencinin duyuru tarihinden itibaren 7 iş günü içinde, istemesi hâlinde, sınav kâğıdı, ders öğretmeni tarafından öğrenciyle bir defa daha incelenir ve değerlendirilir.
Sınav sonuçları sadece sınıf ortamında açıklanır ve öğrencilere duyurulurken, notlar yüksek sesle okunmaz .Öğrencinin kendisi ve velisi dışında hiç kimseye not bilgisi verilmez.
Sınava gelmeyen öğrenciler özrünü 7 iş günü içinde bildirmek ve özrün bitimini izleyen 7 iş günü içinde belgeleri okula göndermek zorundadır. Mazeretlerini resmi doktor raporu ile belgeleyen öğrencilere, telafi-tamamlama sınav hakkı verilir. Mazeret bidirmeksizin sınava girmeyen öğrenciye sıfır(0) puan verilir.
Proje, Ders ve Etkinliklere Katılım ve Performans Görevi
Öğrenciler, bir ders yılında istedikleri ders veya derslerden bireysel ya da grup çalışması şeklinde öğretmen rehberliğinde en az bir proje hazırlar. Öğrencilerin başarılarının belirlenmesinde ders ve etkinliklere katılımı ve performans görevleri de dikkate alınır.
Projeler ve performans görevleri, önceden belirlenen ölçütlere göre hazırlanan değerlendirme ölçeği veya dereceli puanlama anahtarına göre değerlendirilir. Öğrenciler, çalışmalarında yararlandıkları kaynak veya kişileri de belirterek öğretmenin belirleyeceği süre içinde çalışmalarını verirler. Projeler verildikleri dönemde değerlendirilir.
Öğrencilere, her dönemde bütün derslerden en az bir ders ve etkinliklere katılım puanı verilir.
Değerlendirmede tüm değerlendirme ölçekleri ve rubricleri gösteren bir şema hazırlanması ve puanlamanın buna göre yapılması gerekir. Bu ölçütlerin öğrencilerle paylaşılması, notların hangi ölçütlere gore verildiğini bilmesini sağlayacaktır.
Telafi Sınavları
Sınav günü devamsızlık yapan öğrenci, okula döndüğü hafta veya bir sonraki hafta, ilk cuma günü, telafi programı saatinde sınav olmakla yükümlüdür Telafi sınavlarının kapsadığı konular ve süresi, öğrencinin devamsızlık nedeniyle giremediği sınavın içeriğiyle aynı olacak şekilde, ancak farklı sorulardan oluşacaktır Sınav günü okulda olmayan ve yasal doktor raporu getirmeyen veya velisi tarafından mazereti yazılı olarak belirtilmeyen öğrencilerin telafi sınavı olmaya hakları yoktur.
Ev Görevleri
Öğrencilere, sorumluluk duygusunu geliştirmek, derslerde verilen bilgi ve becerileri pekiştirmek, anlamayı ve öğrenmeyi artırmak, uygulamaya yönelik çalışmalar yaptırmak ve çalışma disiplini kazandırmak amacıyla ev görevleri verilir. Ev görevleri kapsamında alıştırma föyleri, araştırma çalışmaları, deney raporları, yazılı veya sözlü sunum hazırlama çalışmaları bulunur. 1.,2. Ve 3. Sınıflarda bu görevlerin yazılı olanları gün sonunda sınıf öğretmenleri eşliğinde yapılacak olup sadece okumaya yönelik çalışmalar ev görevi olarak verilecektir.
Projeler
Ders yılı başında yapılan zümre öğretmenleri toplantısında öğrencilere verilecek çeşitli proje konuları belirlenir. Proje konularının tespitinde öğrencilerin ihtiyaçları, yetenekleri, okul, aile ve çevre imkânları göz önünde bulundurulur. Ayrıca, konunun açık ve anlaşılır olması, yanlış yorumlara yol açmaması, ders programlarına uygun olması gibi hususlar da dikkate alınır. Öğrenciler, ders yılı başlangıcını takip eden ikinci ayın ilk yarısı içinde hangi dersten proje yapmak istediklerini yazılı olarak sınıf öğretmenine bildirirler. Öğrencilerden, bu yazılı bildirimlerinde, biri Türkçe dersi olmak üzere tercih sırasına göre üç ders adını yazmaları istenir.
Yazılı istekler, sınıf öğretmeni tarafından süresi içinde toplanır. Bu istekler; ilgili müdür yardımcısının başkanlığında toplanacak sınıf öğretmenler kurulunda, tercih sırası da dikkate alınmak suretiyle değerlendirilir ve hangi öğrencinin, hangi dersten ödev yapacağı hususu tespit edilir. Bu toplantıda her dersin öğretmenine, imkân ölçüsünde, dengeli sayıda öğrenci verilecek şekilde düzenleme yapılır. Bu düzenlemeye göre, her öğrencinin hangi dersten ödev yapacağı hususu sınıf öğretmeni tarafından öğrencilere duyurulur.
Bu duyurudan sonra ilgili ders öğretmenleri öğrencilerle proje konularının belirlenmesi için ilk görüşmeleri yaparlar. Bu görüşmeler derslerin başladığı tarihten itibaren en geç sekizinci hafta sonunda tamamlanır. Konunun belirlenmesi ile birlikte her bir öğrenciye, ‘’Yılık Proje Değerlendirme Ölçütleri’’ ve ‘’ Yıllık Proje Takip Formu” verilir.
Yıl boyunca yapılan çalışmalar, belirlenen takvim uyarınca yapılacak toplantılarla ve geri bildirimlerin yıllık proje takip formuna işlenmesi ile izlenir.
Yıllık projeler, “Proje Şenliği”nde sergilenir.
Yıllık proje notu, bir yazılı notu olarak değerlendirilir.
Yıllık projenin; belirlenen tarihte teslim etmeyen öğrenci, geç kaldığı her gün için puan kaybeder.
Yıllık projenin zamanında teslim etmeyen öğrenciye not olarak sıfır ( 0 ) verilir.
ÖĞRENCİ DAVRANIŞ KURALLARI
İDARİ KURALLAR
1. Öğrencilerimiz, okul saatleri içinde (öğle teneffüsü dahil) okul dışına çıkmazlar, okula yemek getiremezler veya satıcı çağıramazlar
2. Devamsızlık: Öğrencinin hastalık nedeniyle okula gelmemesi durumunda veli, aynı gün içerisinde okulu saat: 09.30’a kadar telefonla bilgilendirmekle yükümlüdür. Öğrencinin, okula geldiği gün, bizzat velisi tarafından imzalanmış olan özür tezkeresini okula vermesi beklenmektedir. Hastalığın doktor raporuyla belgelendirilmemesi halinde öğrencinin devamsız olduğu günler özürsüz devamsızlıktan sayılır.
3. Özürlü devamsızlık - Doktor raporu: Arka arkaya üç gün ve üzeri devamsızlıklar doktor raporuyla belgelendirilmek zorundadır. Resmi veya özel kurum ve kuruluşlardan alınan raporlarda kurum mühürü ve doktor imzası olmak zorundadır. Doktor raporlarının özrün sona erdiği tarihten itibaren en geç 5 gün içerisinde okula verilmiş olması gereklidir.
4. Yarım gün devamsızlık : Sabah ilk derslere ilk 15 dakika içinde gelen öğrenci derse alınır. 15 dakikadan sonar gelen öğrenci ilgili müdür yardımcısına yönlendirilir ve o dersin bitmesi beklenir. Öğrenci diğer derse izin belgesiyle girer ve yarım gün yok yazılır.
5. İzinli sayılma: Yurt içinde veya yurt dışında eğitsel, kültürel ve sportif faaliyetlere katılan öğrenciler, okula devam edemedikleri süre için izinli sayılırlar.
6. Öğrencinin velisi tarafından okuldan alınması: Ailenin tamamını etkileyen sosyal olaylar (şehir dışında düğün, cenaze vb.) dışında öğrencinin velisi tarafından okuldan alınmaması beklenmektedir. Zorunluluğun oluşması durumunda , acil durumlar dışında öğrenci velisinin okul yönetimine bir gün önceden yazılı olarak izin başvurusunda bulunması gereklidir.
7. Okuldan ayrılacak olan öğrenci, velisi ile görüşüldükten sonra müdür yardımcısından aldığı iki nüsha izin kağıdının bir nüshasını sınıf defterinin içine bırakır, ikincisini ise gerektiğinde görevli öğretmene gösterir ve kapıdaki güvenlik görevlisine verir.Veli isteği ile alınan izinler devamsızlıktan sayılır.
8. Okulda bulunulması zorunlu olan günler: Okulun açılış ve kapanış günleri, resmi törenlerin yapıldığı günler, tüm tatillerden bir gün önceki ve bir sonraki günlerde öğrencilerin okula devamı zorunludur.
9. Haberli sınav günleri: Öğrencilerin, tarihi önceden belirlenmiş sınavlara katılmaları zorunludur. Sınava katılamayacak kadar hasta olan bir öğrencinin velisi, bu mazereti resmi kuruluşlardan doktor raporu ile belgelemekle yükümlüdür. Bu durumda öğrencilere telafi sınavı hakkı verilir.
Dersin başına kadar gelmeyen öğrenci o gün yapılan sınavlara giremez.Öğrenciler okula yalnız sınava girmek amacıyla gelemezler. Okula gelen öğrenci sınava girmek zorundadır ancak okul doktorunun rapor vermesi durumunda sınava girmez.
10. Beden eğitimi derslerinden izinli olabilme: Kendisini beden eğitimi derslerine giremeyecek kadar rahatsız hisseden öğrenci, ders öncesinde mutlaka revire çıkmalı. Revirin uygun görmesi halinde alacağı hasta kağıdı ile dersten izinli sayılır.
11. Derse spor eşyalarını getirmeyen ve dolayısıyla derse girmeyen öğrencinin bu davranışı alışkanlık haline getirmesi durumu, Onur Kurulu’nda değerlendirilir.
12. Okul panoları: Öğrenciler okul panolarına, okul yönetimi tarafından onaylanmamış (imza ve mühür olmayan) hiçbir yazılı dokümanı, duyuru veya ilanı asamazlar.
13. Yasak Yayınlar: Öğrenciler okula yasaklanmış yayınlar, müstehcen yayınlar ile bu niteliklere sahip CD, vb araçlar getiremezler veya bunları yanında bulunduramazlar.
14. Akademik Geziler ve Okul Dışı Etkinlikler: Akademik gezi ve okul dışı etkinlikler, öğrencilerin katılımının zorunlu olduğu eğitimi destekleyen ve eğitim programının bir parçası olan etkinliklerdir. Bu etkinliklere geçerli bir mazereti olmaksızın katılmayan öğrenciler akademik devamsızlık yapmış sayılır.
Akademik gezi ve okul dışı etkinliklerde öğrenci davranış kuralları geçerlidir. Örneğin, serbest kıyafet giyilse bile öğrencilerimizin İYTEV Yücel Tonguç Koleji’ne yakışır şekilde giyinmeleri ve aynı şekilde davranış göstermeleri beklenir.
15. Okul revirine gitme: Rahatsızlığı nedeniyle revire gitmek isteyen öğrenci sırasıyla;
- Nöbetçi öğretmen ya da Müdür Yardımcısı nezeretinde revire gider.
- Tedavisi biten öğrenci revir görevlisi tarafından imzalanmış revir kağıdı ile dersliğe döner.
- Revir kağıdını öğretmenine teslim eder.
16. Rehberlik servisi ile görüşme: Öğrencilerden rehberlik servisine gitmek için genellikle teneffüsleri ve rehberlik saatlerini kullanmaları beklenmektedir. Zorunlu durumlarda ders saatleri içinde rehberlik servisine gitmek isteyen öğrenci;
- Ders öğretmeninden izin kağıdı alır.
- İzin kağıdını müdür yardımcısına onaylatır.
- Rehberlik servisine gider ve görüşmesini yaptıktan sonra rehber öğretmen öğrenciyi sınıfa teslim eder.
17. Öğrenciler, her pazartesi ve cuma yapılan Bayrak Törenlerine katılmak zorundadır. Katılmamayı alışkanlık haline getiren öğrencilerin bu davranışı Onur Kurulunda değerlendirilir.
Cep Telefonu Kullanımı
Öğrenciler, okul kampusünde, ders ve etkinlik saatleri içerisinde, cep telefonu bulunduramazlar. Sorumluluk kendilerinde olmak kaydıyla okula cep telefonu veya benzeri cihazlar getirdiklerinde bunları kapatarak okul idaresine teslim ederler. Okul, bu türde araçların kaybolması, cizilmesi ve/veya bozulması durumunda sorumlu değildir.
Ders esnasında cep telefonunu kullanan ve bulunduran öğrenci Onur Kuruluna, aynı davranışı tekrarlaması durumunda Davranış Değerlendirme Kuruluna sevk edilir.
Derse Geç Kalma
Her öğrenci derse ve etkinliklere zamanında katılmakla yükümlüdür. Öğrenciler zil çalar çalmaz derse hazır olmalıdırlar. Yoklama dersin öğretmeni tarafından dersin başında alınır ve geç kalan öğrenciler yoklama cetveline yazılır. Derse geç gelen öğrenci mutlaka müdür yardımcısına geç kağıdı almak için yönlendirilir.
1. Servis gecikmeleri dışında, derse mazeretsiz 15 dakikadan fazla geç gelen öğrenci derse devamsız gösterilir ve yarım gün yok sayılır.
Geç kalmayı alışkanlık haline getiren öğrenciler okul yönetimi tarafından izlenir. Öğrencinin 4.kez derse geç katılması durumunda velisi yazıyla bilgilendirilir. 5. Geç kalışta öğrenc,i rehberlik servisine yönlendirilir. 6. kez derse geç kalması durumunda Onur Kuruluna, 8. Geç kalıştaysa Davranış Değerendirme Kuruluna sevk edilir.
GENEL DAVRANIŞ KURALLARI
İYTEV Yücel Tonguç Koleji öğrencileri;
1. Okulda yapılan etkinliklere ve törenlere katılırlar ve bu etkinlikler sırasında görgü kurallarına ve etkinliğin özel kurallarına uygun davranırlar.
2. Bayrak törenlerinde, kendi sınıfına ayrılan yerde düzgün olarak sıra olurlar, sessiz olarak komut verilmesini beklerler ve İstiklal Marşı’nı yüksek sesle söylerler.
3. Okul eşyasına zarar vermezler ve onları korurlar.
4. Kütüphane, fen laboratuvarları, bilgisayar odası, spor salonu, müzik ve resim odası gibi eğitim ortamlarında, bulundukları yerin özel kurallarına uyarlar.
5. Birbirlerine ve öğretmenlerine sevgi ve saygı çerçevesinde seslenirler.
6. Kantin ve yemekhanede sıraya girerler, buraların kurallarına uyarlar.
7. Servis kurallarına uyarlar.
8. Okulun belirlenmiş forma kurallarına uyarlar
9. Kampus içinde ve okul adına katıldığı hiç bir etkinlikte küpe ve takı takmazlar
10. Okul kampusünde, sınıflarda, kütüphanede ve tüm etkinlik ortamlarında kişisel elektronik cihazlar kullanmazlar.Sorumluluk kendilerinde olmak kaydıyla okula cep telefonu veya benzeri cihazlar getirdiklerinde bunları kapatarak okul idaresine teslim ederler. Okul, bu türde araçların kaybolması, cizilmesi ve/veya bozulması durumunda sorumlu değildir.
11. Okul içerisinde hiçbir ortamda ve okul dışındaki akademik gezilerde sakız çiğnemezler.
12. Okul saatleri içinde (öğle arası dahil) okul dışına çıkamazlar, okula yemek getiremezler veya satıcı çağırmazlar.
13. Okula yanıcı, kesici, patlayıcı vb araç ve gereçler getirmezler veya bunları yanlarında bulundurmazlar.
14. Okul tarafından düzenlenmemiş hiçbir etkinliğin okul yönetiminin izni olmadan okulda reklamını yapmazlar ve biletlerini satmazlar.
15. Okul kampusü içinde, servislerde ve okul gezilerinde alkollü içecek , tütün ve tütün mamülleri bulunduramaz ve içemezler.
16. İlkokl ve Ortaokul öğrencileri için ayrılmış alanlar dışında kalan, anasınıfı öğrencilerinin kullandığı oyun sahası ve tuvaletler gibi alanları kullanmazlar.
17. Gerek küçük kademelerdeki öğrencilerle, gerekse kendi aralarında hiçbir şekilde alışverişte bulunmazlar.
Sınıf İçi Davranış Kuralları
İYTEV Yücel Tonguç Koleji öğrencileri;
1. Derslere zamanında girerler, kendilerine ayrılan yerlere oturarak öğretmenin gelmesini beklerler.
2. Ders araç ve gereçlerini yanlarında bulundururlar. Sınıfa girdikten sonra ders araç ve gereçlerini dolaplarından almak için sınıfta ayağa kalkmazlar.
3. Ders işlenirken dersi izlerler ve derse katılırlar.
4. Derste söz alarak konuşurlar.
5. Ders sırasında sınıftan dışarı çıkmazlar. Çok zorunlu durumlarda (ani rahatsızlık vb.) sınıftan çıkmak için öğretmenden izin kağıdı alırlar.
6. Kullandıkları dersliği temiz ve düzenli bırakırlar.
7. Dersliklere su dışında hiçbir yiyecek veya içecek getirmezler.
8. Belirlenmiş sınav kurallarına uyarlar.
9. Ders dışı etkinliklere , yoklamaları alındıktan sonra izin kağıtlarını ilgili öğretmeninden alarak giderler.
Kıyafet Kuralları
İYTEV Yücel Tonguç Koleji öğrencileri;
1. Milli Eğitim Bakanlığı tarafından açıklanmış olan kılık-kıyafet yönetmeliğine uygun bir şekilde okul formasını giyerler.
2. Okul gezilerinde de forma kurallarına uyarlar
3. Beden eğitimi derslerinin veya spor karşılaşmalarının bitiminde spor kıyafetlerini spor salonunda çıkarır, dershanelerin bulunduğu bölüme okul kıyafetiyle gelirler.
4. Erkek öğrencilerin okul gömleğini pantalon dışına çıkartması uygun görülmez.
6. Okul formaları ve beden eğitimi kıyafetlerinin tedariği ve satışı Okul Yönetimi tarafından yapılır.
7. Kılık-kıyafetleri, MEB yönetmeliklerine ve okul forma kurallarına uygun olmayan öğrenciler derse alınmazlar ve velilerinden öğrencinin kılık-kıyafetini düzeltmesine yardımcı olması beklenir. Israrla okul forma kurallarına uymayan öğrenci Onur Kuruluna sevk edilir.
8. Forma kurallarının dışına çıkmak, ancak öğretmen denetiminde yapılacak etkinliklerde etkinliğin türü nedeniyle öğretmenlerin böyle bir talepte bulunması durumunda mümkündür.
9. Serbest Kıyafet Günleri : Okulun açılış ve kapanış günleri (pazartesi ve cuma), resmi törenlerin yapıldığı günler okul yönetiminin belirleyerek duyuracağı özel günler, haricinde okulun önceden duyurduğu günlerde yapılacak olan Serbest Kıyafet Günlerinde öğrenciler;
a) Öğrenim gördükleri okulun arması ve rozeti dışında nişan, arma, sembol, rozet ve benzeri takılar takamaz,
b) İnsan sağlığını olumsuz yönde etkileyen ve mevsim şartlarına uygun olmayan kıyafetler giyemez,
c) Yırtık veya delikli kıyafetler ile şeffaf kıyafetler giyemez,
ç) Vücut hatlarını belli eden şort, tayt gibi kıyafetler ile diz üstü etek, derin yırtmaçlı etek, kısa pantolon, kolsuz tişört ve kolsuz gömlek giyemez,
d) Siyasî sembol içeren simge, şekil ve yazıların yer aldığı fular, bere, şapka, çanta ve benzeri materyalleri kullanamaz ve giysileri giyemez,
e) Okul içinde baş açık, saçlar temiz ve boyasız olarak bulunur, makyaj yapamaz, bıyık ve sakal bırakamaz. 3üncü maddenin altıncı fıkrası hükümleri saklıdır.
10. Forma: Öğrenciler resmi forma giymedikleri zamanlarda aşağıda belirtilen şekilde giyinirler
***************************
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİ
KIZ ÖĞRENCİLER |
ERKEK ÖĞRENCİLER |
Antrasit renk şort etek, pileli etek |
Antrasit gri renk pantalon |
Mont |
Mont |
Beyaz(II.Kademe) ve turuncu(I.Kademe)Lacoste tişört |
Beyaz(II.Kademe) ve turuncu(I.Kademe)Lacoste tişört |
2. Kademe kış aylarında beyaz gömlek |
2. Kademe kış aylarında beyaz gömlek |
Siyah ayakkabı |
Siyah ayakkabı |
Çorap |
Çorap |
Sınav Kuralları
İYTEV Yücel Tonguç Koleji öğrencileri;
1. Sınav için zamanında hazır olurlar.
2. Sınav gözetmeninin belirlemiş olduğu oturma düzeninde sınava girerler.
3. Sınavda kalem, silgi, cetvel vb dersin türüne göre değişen araç ve gereçlerini ve bunların yedeklerini bulundururlar. Sınav sırasında diğer öğrencilerden bu araçları istemezler veya ortak kullanmazlar.
4. Sınav sırasında aşağıdaki kurallara uyarlar :
- Sınav başladığı andan itibaren ilk 5 dakika içinde, sınav kağıdında okunamayan bir bölüm varsa, soru sorabilirler.
- Sorular herhangi bir sorunun nasıl cevaplanacağı veya verilmiş bir cevabın kontrolü şeklinde olmaz.
- Yabancı dille okutulan derslerde; soruların Türkçe anlamını, bir kelimenin veya cümlenin anlamını soru olarak yöneltemezler.
- Öğrenci tarafından sorulan sorulara sadece ders öğretmeni cevap verir. Bir başka öğrenci cevap vermez.
5. Sınav kağıdı üzerinde bulunan sınavla ilgili açıklamaları dikkatle okurlar, bu konuda yapılan sözlü açıklamaları dikkatle dinlerler ve uygularlar
6. Sınav sırasında her ne sebeple ve her ne konuda olursa olsun konuşmazlar, bir başkasının kağıdına bakmazlar veya kağıtlarını bir başkasının görebileceği konumda tutmazlar. Bu gibi durumlar kopya olarak değerlendirilir ve gerekli yaptırım uygulanır.
7. Önceden bildirilen sınav süresi bitiminde, soru ve yanıt kağıtlarını anında ve istenilen düzende teslim ederler.
8. Sınav kağıdını teslim ettikten sonra ders zili çalmadıkça dışarı çıkmaz ve sınav düzenini bozmazlar.
9. Sınav kağıdına yanıtların dışında hiçbir şey yazmazlar.
10. Raporlu ya da izinli olduğu için sınava giremeyen öğrenciler telafi sınavı için belirtilen gün, saat ve yerde bulunurlar.
11. Sınav esnasında cep telefonu ya da elektronik cihaz kullanamazlar.
Servis Araçları Kuralları
İYTEV Yücel Tonguç Koleji öğrencileri;
1. Gecikerek servis aracını bekletmezler.
2. Araç içinde sürücünün dikkatini dağıtacak davranış ve konuşmalar yapmazlar.
3. Araç içinde ayakta durmaz, araç kapılarını açmaz ve pencerelerden dışarı sarkmazlar.
4. Ulaşım sırasında uygunsuz sözler kullanamazlar ve davranışlarında genel görgü kurallarına uyarlar.
5. Araçta bulunan küçük yaştaki öğrencilerin haklarını korur, onların araçtaki emniyetlerinin sağlanmasına destek olurlar.
6. Ulaşımlarını kayıtlı oldukları servisle yaparlar. Velilerinin veya okul idaresinin bilgisi dışında farklı servis kullanamazlar.
7. Kayıtlı oldukları servis dışında bir servisle ulaşım yapmak isteyen öğrencilerin velileri konuyla ilgili veli dilekçelerini veya telefon bildirimlerini okul idaresine iletirler. Bu bilgilendirmeyi yapmayan öğrencinin servis değişikliği yapılmaz. Öğle tatiline kadar değişiklik isteği bildirilmeyen öğrencilere servis değiştirmeleri için izin verilmeyecektir. Okul idaresine bildirilen servis değişiklikleri okul idaresi tarafından belgelendirilerek gerekli izin kağıda iki kopya halinde servis görevlisine ve okul servis koordinatörüne verilerek işlem gerçekleştirilir.
8. Okul servislerinde kurallara uymayan öğrenciler Onur Kurulunda değerlendirilir.
Gezi Kuralları
Öğrencilerin katıldıkları; yurtiçi veya yurtdışı, resmi veya özel, günübirlik veya yatılı, bilimsel, kültürel, sportif amaçlı okul seyahatleri genel olarak gezi adı altında ifade edilmiştir.
Geziye katılan öğrenciler bulundukları yerlerde okulu temsil ederler. Dolayısıyla öğrencilerimiz buralarda da davranış ve görüntü olarak okul kurallarına uygun hareket eder, çevrenin huzurunu bozacak, birbirleri için tehlike yaratabilecek davranışlardan uzak dururlar.
Geziler, aşağıdaki ilkeler çerçevesinde gerçekleştirilir :
1. Okul müdürü veliye, gidilecek gezi hakkında genel bilgi veren ve gerekli izni isteyen bir yazı gönderir.
2. Velilerimiz izin dilekçesini belirtilen tarihte okul yönetimine ulaştırırlar.
3. Özel durumu olan öğrenciler için veliler, sorumlu öğretmen ya da yöneticiyle yazılı olarak iletişme geçerler.
4. Veli izin dilekçesi ve gerekli tüm formları getirmeyen öğrenci geziye katılamaz. Bu süreyi kütüphanede geçirir.
Spor Salonunda Uyulması Gereken Kurallar
İYTEV Yücel Tonguç Koleji öğrencileri;
1. Spor salonuna ve burada kullanılan araç ve gereçlere zarar vermezler.
2. Spor kıyafetsiz ve spor ayakkabısız derslere katılmazlar.
3. Spor salonuna çamurlu ve kirli spor ayakkabıyla girmezler.
4. Spor salonuna yiyecek ve içecek getirmezler.
5. Beden eğitimi dersine kıyafet getirmeyen öğrenciler öğretmeninin gösterdiği uygun bir yerde beklerler. Öğretmenin verdiği görevi yapmak zorundadırlar. Söz konusu öğrenciler, salonu öğretmenden izin almadan terk edemez, müzik dinleyemezler.
6. Öğle tatilinde ve teneffüslerde spor salonunun sadece izin verilen bölümlerini kullanabilirler.
Fen Laboratuvarlarında Uyulması Gereken Kurallar
İYTEV Yücel Tonguç Koleji öğrencileri;
1. Laboratuvar bölümündeki araç, gereç ve malzemeye zarar verecek davranışlarda bulunmazlar.
2. Kimyasal malzemelere dokunmaz, onların tadına bakmaz, onları koklamazlar.
3. Elektrik panolarıyla ilgili herhangi bir işlem yapmazlar.
4. Yanmakta olan ispirto ve gaz ocağını bir yerden alıp başka bir yere taşımazlar, işi bittiğinde ocağı söndürürler, ocağını sadece kibritle yakarlar.
5. Çalışma masasını düzenli ve temiz bırakırlar.
6. Öğretmen onay vermeden deneye başlamazlar.
7. Verilen deney föylerini önceden okurlar.
8. Meydana gelen bir kazayı veya olayı anında öğretmenlerine bildirirler.
9. Deney araç ve gereçlerini amacı dışında kullanmazlar.
10. Başkasının deneyi ile ilgilenmezler.
11. Gerektiğinde önlük giyerler, koruyucu gözlük takarlar, eldiven giyerler.
Bilgisayar Laboratuvarında Uyulması Gereken Kurallar
İYTEV Yücel Tonguç Koleji öğrencileri;
1. Kendileri için belirlenen bilgisayarı kullanırlar, öğretmene danışmadan kullandıkları bilgisayarı değiştirmezler.
2. Kendileri için ayrılan bilgisayarların yazılımı ve donanımından dönem sonuna kadar sorumludurlar.
3. Öğretmene danışmadan, bilgisayarlarına herhangi bir dosya, program vb yüklemez ve silmezler.
4. Getirecekleri CD vb malzemeleri öğretmene danışarak ve virüs kontrolü yaparak kullanırlar.
5. Laboratuvarda sanal sohbet yapmazlar ve oyun oynamazlar.
6. Laboratuvarda yüksek sesle konuşmazlar ve sandalye (tekerlekli) ile dolaşmazlar.
7. Bilgisayarı kullandıktan sonra kurallara uygun bir şekilde kapatırlar.
Konferans Salonunda Uyulması Gereken Kurallar
İYTEV Yücel Tonguç Koleji öğrencileri;
1. Konferans salonuna öğretmenlerinin gözetiminde sınıfıyla birlikte giderler.
2. Sınıfına ayrılan bölümlere otururlar ve sessizce beklerler.
3. Sunumları konuşmacıların ve arkadaşlarının dikkatini dağıtmadan dinlerler.
4. Konferans salonunda bulunan malzemeleri özenle korurlar.
5. Konferans salonuna yiyecek ve içecek getirmeden girerler.
6. Konferans salonunda ıslık çalmazlar, tezahürat etmezler, gürültü çıkarmazlar.
7. Gelen konuklara sorularını görgü kuralları çerçevesinde sorarlar.
8. İzin alarak yerlerinden kalkarlar.
9. Koltuklarda düzgün oturur, onları yıpranmalarını önleyici şekilde kullanırlar.
10. Program bitiminde çıkış için öğretmeniyle sınıf sırasını beklerler.
11. Gösteriler esnasında kuliste sessiz dururlar.
DAVRANIŞ YÖNETİMİ POLİTİKASI
Okul Kurallarına Uygun Olmayan Davranışların Ele Alınması
Davranış kuralları ile ilgili bir sorunlar, Milli Eğitim Bakanlığı İlk Öğretim Kurumları Davranış Değerlendirme Yönetmeliği ve bu dokümanda açıklanan hususlar çerçevesinde ele alınır.
1. Öğrencilerin okul kurallarına uygun davranmamaları durumunda, öğretmenin öncelikle öğrenciyle görüşürek ve Rehberlik Servisiyle iletişime geçerek eğitici bir yaklaşımla öğrencisinin yanlışını fark etmesini ve davranışını düzeltmesini sağlamaya çalışması esastır.
2. Söz konusu davranışın sözel uyarıya rağmen tekrarlanması durumunda öğretmen bu davranışı düzeltmek adına yaptıklarını ve konuyla ilgili görüşlerini yazarak müdür veya müdür yardımcısına iletir.
3. Müdür yardımcısı, verilen bilgiler ışığı altında sınıf öğretmeni ve rehberlik servisi ile işbirliği içerisinde öğrenci, gerektiğinde veli ile görüşerek olayı ele alır, gerekli yaptırımları uygular, bir kez daha yaşanmamasına yönelik önlemleri değerlendirir.
4. Öğrencinin davranışlarının gözlenmesiyle devam eden süreç, davranışlarda düzelme olmaması durumunda, öğrencinin durumunun önce Onur Kurulu, sonrasında da Davranış Değerlendirme Kurulu’nda ele alınmasına kadar gidebilir.
Okul Onur Listesi
Her öğretim yılı sonunda okul onur listesine giren öğrenciler belirlenir ve okulun son haftasında yapılan törenle öğrencilere belgeleri törenle verilir.
Onur listesine, ders notlarına bakılmaksızın örnek davranışta bulunan ve okul dışı etkinliklerde okulumuzu temsil etmiş olan öğrenciler seçilir.
Davranış Değerlendirme Kuruluna Sevk ve Bu Konudaki Prosedür
Bu süreçte aşağıdaki yol izlenir:
1. Davranış bozukluğu, olayı gözlemleyen öğretmen(ler) tarafından ilgili müdür yardımcısına bildirilir. Öğrencinin disiplin kuruluna sevk edilmesi için öğretmen(ler) tarafından imzalanmış bir dilekçe ile okul müdürlüğüne başvurulur. Rehberlik servisi öğrenci ve olayla ilgili rapor yazar ve okul müdürüne iletir. Okul müdürü, olayın önemine göre öğrenciyi Onur Kuruluna veya Davranış Değerlendirme Kuruluna gönderir.
2. Davranış Değerlendirme Kurulu olayı ele alır, inceler, öğrencinin savunmasını dinler ve MEB İlköğretim Kurumları Öğrenci Davranış Değerlendirme gereğince karar verir.
3. Davranış Değerlendirme Kurulu alacağı karar yönetmelikler gereği öğrenci velisine yazılı olarak, öğrenciye sözlü olarak duyurulur.
4. Davranış Değerlendirme Kurulu alınan karar hakkında öğrenciyi Davranış Değerlendirme Kuruluna sevk eden öğretmen(ler)e sözlü olarak, öğrencinin sınıf öğretmenine ve ilgili müdür yardımcısına yazılı olarak bilgi verir. Müdür yardımcısı ve sınıf öğretmeni yazılı bilgiyi ilgili dosyada saklar.
5. Davranış Değerlendirme Kurulu kararları sonucunda davranışlarında değişiklik göstermemekte ısrar eden öğrencilerin süregelen davranış bozuklukları, Öğrenci Davranış Değerlendirme Kuruluna göre değerlendirilir.
İYTEV YÜCEL TONGUÇ KOLEJİ
ÖĞRENCİ, VELİ, OKUL SÖZLEŞMESİ
İYTEV YÜCEL TONGUÇ KOLEJİ HAK VE SORUMLULUKLARI
H A K L A R I M I Z
Biz İYTEV Yücel Tonguç Koleji olarak;
1. Velilerimizden saygı ve destek görmek istiyoruz.
2. Okulumuzda alınan tüm kararlara ve okul kurallarına uyulmasını istiyoruz.
S O R U M L U L U K L A R I M I Z
Biz İYTEV Yücel Tonguç Koleji olarak;
1. Öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimlerini sağlamak amacıyla materyal, ekipman ve teknolojik donanımları sağlayacağız.
2. Okulumuzda olumlu bir kültür oluşturarak öğrencilerimizde istendik davranışların gelişmesini sağlayacağız.
3. Okulumuzda öğrenci, veli ve öğretmenler arasında hiçbir nedenden dolayı ayırım yapmayacağız.
4. Eğitim ve öğretim sürecini okul duvarlarıyla sınırlamayacağız.
5. Öğrencilerin, velilerin ve okul çalışanlarının kendilerini ve fikirlerini ifade edebilecekleri fırsatlar oluşturacağız. Okul Öğrenci Kurulunu, Okul Öğrenci Meclisini, Veli toplantılarını, Okul Gelişimi Yönetim Ekibi Toplantılarını, Okul Aile Birliği Toplantılarını, Öğretmenler Kurulu Toplantılarını etkili bir şekilde düzenleyeceğiz.
6. Okulumuzun güvenilir ve temiz olmasını sağlayacağız.
7. Davranışlarımız, konuşmalarımız, sorumluluk bilincimizi ve kılık kıyafetlerimizle öğrencilerimize iyi birer model olacağız.
8. Okulumuzu, öğrencilerimizin ihtiyaçları doğrultusunda ve fiziksel imkânlar da gözeterek sürekli geliştireceğiz.
9. Okulumuzda etkili öğrenmeyi sağlayacak bir ortam kuracağız.
10. Okul çalışanlarının ihtiyaçları doğrultusunda eğitim seminerleri düzenleyeceğiz.
11. Veli ve öğrenciler hakkında gerekli bilgileri toplayıp, değerlendirip, sonuçlarını ilgililerle gizlilik içinde paylaşacağız.
12. Belirli aralıklarla ve düzenli olarak veli bilgilendirme toplantısı yapacağız.
13. Okul ve çevresini öğrencilerimiz için en uygun bir biçimde düzenleyeceğiz.
14. Okulumuz öğretmenleriyle, öğrencilerin akademik ve kişisel gelişimlerini destekleyecek ders dışı etkinlikler düzenleyeceğiz.
İYTEV YÜCEL TONGUÇ KOLEJİ ÖĞRENCİSİNİN HAK VE SORUMLULUKLARI (*)
H A K L A R I M
Ben İYTEV Yücel Tonguç Koleji Öğrencisi Olarak;
1. Güvenli ve sağlıklı bir okul ve sınıf ortamında bulunmak istiyorum.
2. Okulumuzda bireysel farklılıklara saygı gösterilmesini istiyorum.
3. Bana ait ölçme değerlendirme sonuçlarını zamanında öğrenmek ve sonuçlara ait fikirlerimi ilgili öğretmenlerimle tartışabilmek istiyorum.
4. Bana ait özel bilgilerin (sınıf rehber öğretmeniyle yaptığım görüşmelerin, okul rehber öğretmeniyle yaptığım görüşmelerin, okulumuzda uygulanan test ve anket sonuçlarının) benim iznim olmadan hiç kimseyle paylaşılmamasını istiyorum.
5. Okulumuzda biz öğrencilerle ilgili kararlar hakkında bilgilendirilmek istiyorum.
6. Okul kurallarının uygulanmasında tüm öğrencilere eşit davranılmasını istiyorum.
7. Kendimi tanıma, ilgi ve yeteneklerimin belirlenmesi, ortaokul sonrası gidebileceğim bir üst eğitim kurumları, giriş koşulları vb konularda, kişisel, mesleki ve eğitsel rehberlik hizmetleri almak istiyorum.
8. Akademik ve kişisel gelişimimi destekleyecek ders ve ders dışı etkinliklere katılmak istiyorum.
9. Okul yönetiminde Okul Öğrenci Kurulu ve Okul Öğrenci Meclisi aracılığıyla temsil edilmek istiyorum.
S O R U M L U L U K L A R I M
Ben İYTEV Yücel Tonguç Koleji Öğrencisi Olarak;
1. Okulumuzda bulunan kişilerin haklarına ve kişisel farklılıklarına saygı göstereceğim.
2. Bana görev verilmesi durumunda ders dışı etkinliklere katılacağım ve bu etkinliklerden en iyi şekilde yararlanacağım.
3. Arkadaşlarıma ve okulun eşyalarına zarar vermeyeceğim. Zarar verdiğim takdirde bu zararın bedelini karşılayacağım.
4. Sınıfça belirlediğimiz kurallara uyacağım.
5. Okul kurallarına uyacağım.
6. Okul yönetimine (seviyeli ve saygılı eleştiri, fikir, öneri ve çalışmalarımla) katkıda bulunacağım.
7. Arkadaşlarıma, öğretmenlerime ve tüm okul çalışanlarına saygılı davranacağım.
8. Hiçbir şekilde kaba kuvvete ve baskıya başvurmayacağım.
9. Okulda nöbet görevi verildiğinde en iyi şekilde yerine getireceğim.
10. Her ne sebeple olursa olsun öğretmenlerimden izin almadan okul bahçesi dışına çıkmayacağım.
11. Sınıflara ve okul bahçesine çöp ve atık maddeler atmayacağım ve atanları uyaracağım.
12. Okul ve sınıf panolarına resim ve yazılarla katkıda bulunacağım.
13. Okula gelmesi gereken ders araç ve gereçlerini eksiksiz getireceğim.
14. Öğretmenlerimin verdiği günlük ödevleriyle araştırma ödevlerini zamanında ve düzenli olarak yapacağım.
15. Okul yönetimince yasaklanan hiçbir malzemeyi okula getirmeyeceğim.
İYTEV YÜCEL TONGUÇ KOLEJİ ÖĞRENCİ VELİSİNİN HAK VE SORUMLULUKLARI
H A K L A R I M
Ben İYTEV Yücel Tonguç Koleji Velisi Olarak;
1. Çocuğumun eğitimi ile ilgili tüm konularda bilgilendirilmek istiyorum.
2. Çocuğuma okul ortamında nitelikli kaynaklar, kaliteli eğitim ve fırsatlar sunulmasını istiyorum.
3. Okul yönetimine katılmak istiyorum.
4. Çocuğumun okuldaki gelişim süreci konusunda bilgilendirilmek istiyorum.
5. Çocuğumun güvenli ve sağlıklı bir ortamda eğitim görmesini istiyorum.
6. Çocuğumun ruhsal gelişimine olumsuz etki edebilecek davranışlarda bulunulmamasını istiyorum.
S O R U M L U L U K L A R I M
Ben İYTEV Yücel Tonguç Koleji Velisi Olarak;
1. Çocuğumun her gün okula zamanında, öğrenmeye hazır, eğitim araç gereçlerini tamamlamış, okul kılık kıyafet kurallarına uygun bir şekilde gitmesini sağlayacağım.
2. Okulun öğrenciler için düzenleyeceği ders dışı etkinliklerden en az bir tanesinde görev alacağım.
3. Bilgi edinmek ve toplamak amacıyla gönderilen her tür anket ve formu doldurup zamanında geri göndereceğim.
4. Okul Gelişim Yönetim Ekibi (OGYE) ve Okul-Aile Birliği seçimlerine ve toplantılarına katılacağım.
5. İhtiyaç duyduğunda öğrencimin ödevlerine katkı sağlayacağım, gerekli açıklamaları yapacağım, ancak; kendi yapması gereken ödevleri asla yapmayacağım.
6. Okumaya, araştırmaya daha fazla zaman ayırması için, televizyon seyretme ve oyun oynama saatlerini düzenlemesine yardımcı olacağım.
7. Evde, o gün okulda yaptıklarını paylaşarak günün değerlendirmesini çocuğum ile birlikte yapacağım.
8. Çocuğumun uyku ve dinlenme saatlerine dikkat edeceğim.
9. Okulun düzenleyeceği aile eğitim seminerlerine katılacağım.
10. Çocuğuma yaşına uygun sorumluluklar vereceğim.
11. Okul yönetiminin okul-aile ilişkilerini geliştirmek amacıyla yapacakları ev ziyaretlerini kabul edeceğim.
12. Çocuğumun disiplin kurallarına uyması için gerekli önlemleri alacağım.
13. Çocuğumun ruhsal ve fiziksel durumundaki değişmeler hakkında okulu zamanında bilgilendireceğim.
14. Aile ortamında fiziksel ve psikolojik şiddete kesinlikle izin vermeyeceğim.
15. Çocuğumun ruhsal durumunu olumsuz yönde etkileyecek yerlere gitmesini engelleyeceğim.
16. Çocuğumun ruhsal ve fiziksel gelişimini olumsuz yönde etkileyecek televizyon programlarını izlemesine izin vermeyeceğim.
Sözleşmenin tarafı olarak yukarda sunulan hak ve sorumluluklarımı okudum. Haklarıma sahip çıkacağıma ve sorumluluklarımı yerine getireceğime SÖZ VERİRİM.
(*) Yukardaki belge örnektir. Okul açıldıktan sonra rehberlik servisi tarafından siz değerli velilerimize gönderilecektir. İmzaladığınız bu belge yönetmelik gereği okulumuzda arşivlenecektir.