eTwinning

E.Twinning nedir?

eTwinning, Avrupa’daki okullar için oluşturulmuş bir topluluktur.

eTwinning, iletişim kurmak, işbirliği yapmak, projeler geliştirmek, paylaşmak; kısacası Avrupa’daki en heyecan verici öğrenme topluluğunu hissetmek ve bu topluluğun bir parçası olmak için, Avrupa ülkelerindeki katılımcı okullardan birinde çalışan personele (öğretmenler, müdürler, kütüphaneciler v.b.) yönelik bir platform sunmaktadır.

eTwinning, Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin kullanımı vasıtasıyla gerekli destek, araçlar ve hizmetleri sağlayarak okulların herhangi bir konuda kısa ve uzun vadeli ortaklıklar kurmasını kolaylaştırarak Avrupa'da okul işbirliğini teşvik etmektedir. eTwinning Portalı (www.etwinning.net) ana toplanma noktası ve çalışma alanıdır. Yirmi beş dilde mevcut olan eTwinning Portalının bugün yaklaşık 230.277 bireysel üyesi bulunmaktadır ve Avrupa'da iki veya daha fazla okul arasında 5462'den fazla proje* uygulanmaktadır. Portal öğretmenlerin ortak bulması, proje oluşturması, fikirlerin ve iyi uygulamaların paylaşılması ve eTwinning paltformunda bulunan çeşitli olanakları kullanarak birlikte çalışmaya başlaması için çevrimiçi araçlar sağlamaktadır. 2005 yılında Avrupa Komisyonunun eöğrenme Programının ana hareketi olarak başlatılan eTwinning, 2014 yılından bu yana AB Eğitim, Öğretim, Gençlik ve Spor program olan Erasmus+'a, sıkı bir şekilde entegre edilmiştir. Merkezi Destek Servisi, Avrupa'daki okullar, öğretmenler ve öğrenciler için eğitimi geliştiren 30 Avrupa Eğitim Bakanlığının uluslararası işbirliğinden oluşan European Schoolnet tarafından yönetilmektedir. Ayrıca eTwinning ulusal düzeyde 33 Ulusal Destek Servisi tarafından desteklenmektedir.

Bir eTwinning projesine dahil olmak, hem öğretmenler hem de öğrenciler için tatmin edici bir deneyim olabilir.

Proje :Das Herbstwetter in verschiedenen Ländern (Sonbahar mevsiminde Farklı Ülkelerde hava durumu)

İytev Yücel Tonguç koleji olarak 2. Sınıf öğrencilerimizle katıldığımız bu projede Almanca olarak ilk önce ülkemizde hava bir ay boyunca hava durumunu gözlemledik. Daha sonra bu edinimlerimizi diğer katılımcılarla farklı etkinlikler halinde paylaştık. Projeye Yunanistan, Polonya ve Fransa’ daki okullardan da katılım oldu. Okulumuz ise Almanca öğretmeni Aslı ÖZGÜR Polonya’ da ki okul ile proje kurucusu ve yöneticisi konumunda yer aldı.

Okulumuz 2. Sınıf öğrencileri projeye katılan en küçük yaş grubu olmasına rağmen, sözlü olarak kendilerini ifade etme ve dili kullanma açısından başarılı bir performans sergilemişlerdir.

Proje: Weihnachtskarten/Weihnachts- und Neujahrsgrüsse

Okulumuz 4. Ve 7. Sınıf öğrencilerimizle yılbaşı kartları projesine katıldık.Proje için öğrencilerimiz tamamen kendilerini tasarladıkları yeni yıl kartları hazırladılar ve içine yeni yıl dileklerini yazdılar. Öğrencilerimizin hazırladıkları kartları okulumuzda sergiledikten sonra Yunanistan ve Polonya ve Slovakya’daki okullara postaladık. Bize de Polonya’daki öğrencilerin hazırlamış oldukları kartlar ulaştı. Proje kapsamında öğrencilerimiz yazılı bir biçimde Almanca olarak duygu ve düşüncelerini etkili ve başarılı bir biçimde aktarmışlardır.