info@yuceltonguc.k12.tr +90 232 766 11 23

Ortaokul Öğrenci Kulüp Seçimi

Ortaokul Öğrenci Kulüp Seçimi

ORTAOKUL KULÜPLERİMİZ

HAYATIN PROVASI; KULÜPLERİMİZ

Öğrencilerimizin akademik alanda olduğu kadar, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda da söz sahibi olmaları bizler için çok önemlidir. İlgi alanları doğrultusunda, yapabileceklerinin en iyisini yapmaları için fırsat yaratarak birçok alanda onları desteklemek, yaşadıkları çağa ve geleceğe yön vermeleri için yetiştirmek, görevimizdir. Bu görevi en iyi şekilde yerine getirmek için de öğrencilerimizi kulüp ve proje çalışmaları, sosyal alanlardaki etkinlikler ve uluslararası faaliyetler ile destekliyoruz.

ÖĞRENCİ KULÜP SEÇİMİ İÇİN TIKLAYINIZ.

CSI KULÜBÜ

CSI Education eğitim programı ve turnuvaları STEM eğitiminin bir parçası olarak tüm dünyada hayat buluyor. CSI Education programı bilimsel gelişmeler ışığında öğrencilerin takım çalışmasına yatkın, analitik düşünebilen, yaratıcı, problem çözme becerileri gelişmiş bireyler olmasını hedeflemektir. CSI Education okullara bir akademik yıl içerisinde haftalık olarak yayınlayacağı eğitsel içerik ve aktivitelerle eğlence ve bilimin buluştuğu bir program sunmaktadır. Bu programın sonunda öğrenciler edindikleri bilgi ve becerileri sergileyecekleri, akranları ile paylaşımda bulunacakları gizemlerin çözüleceği olağanüstü bir turnuva deneyimi yaşamaktalar.

· Her kulüp en az 5 en  fazla 7 kişilik takımlar ile Ege ve Türkiye turnuvalarına katılacaklardır.

KULÜP KATILIM ÜCRETİ 5376 TL'DİR.

 

20 Kız/ erkek öğrenciden oluşur.

ÖĞRETMEN: DEMERT ALICIGÜZEL- RANA DİNÇ

TÜBİTAK 

Bilim araştırma ve geliştirme faaliyetlerini ülke kalkınmasındaki önceli,klere göre geliştirmek özendirmek düzenlemek ve koordine etmek mevcut bilimsel ve teknik bilgilere erişmek ve erişilmesini sağlamak amacı talır . bu kulüp sayesinde öğrenciler, tübitak alanında farklı projeler geliştireceklerdir.

KONTENJAN: Ortaokul sınıfları seviyesinde 20 kız/erkek öğrenciden oluşur.

DANIŞMAN ÖĞRETMEN: ÖZLEN YAMANKAFA - ÖZGE ÖZGÜMÜŞLER

TÜRKÇE TİYATRO

Öğrencilerin tüm yeteneklerini konuşturarak okumayı ödev olmaktan
çıkaracakları, yazıyla kendilerini ifade edebilme yetisi kazanacakları bir kulüptür. Bu kulüpte “özgün çalışmalar ortaya çıkarmak” amaçlanır.

Bu kulüp sayesinde öğrenciler, dönem boyunca yapılan çalışmalar neticesinde ortaya çıkardıkları ürünlerle kendilerini daha iyi tanıma fırsatı bularak öz güvenlerini geliştireceklerdir. Yıl sonunda tiyatro gösterisi sunulacaktır.

KONTENJAN: Ortaokul sınıfları seviyesinde 20 kız/erkek öğrenciden oluşur.

DANIŞMAN ÖĞRETMEN: NAZLI KAVUT- DUYGU KESKİN

EL SANATLARI- TAKI TASARIMI

Öğrencilerin el sanatları üzerine ilgilerini ve yeteneklerini geliştirecek dönem boyunca yapılan çalışmalar neticesinde ortaya çıkardıkları ürünlerle kendi yeteneklerini keşfetme fırsatı bularak öz güvenlerini geliştireceklerdir.

KONTENJAN: 15 kız/erkek öğrenciden oluşur.

DANIŞMAN ÖĞRETMEN: NİLÜFER CALAY

 

SPORTİF OYUNLAR

Top sporları , oyunun bir parçası olarak bir topun yer aldığı herhangi bir oyun veya spor türüdür. Bunlar futbol, voleybol , masa tenisi, basketbol ve badminton gibi oyunları içerir.

KONTENJAN: 20 Kız/ erkek öğrenciden oluşur.

DANIŞMAN ÖĞRETMEN:İBRAHİM KARAKAYA

ZUMBA  -YOGA

Zumba  dersinde çocuklarımız özgürce dans etsin..

Zumba ,tüm vücutlarını hareket ettirdiği ve enerjilerini atabildiği ölçülü şekilde planlanmış eğitimdir.

Zumba hem bir dans hem de egzersizdir.

Zumba  dersleri ile çocuklar okul temposu içinde enerjilerini atabilecekleri yer buldukları için okul hayatlarında ve sosyal alanlarda başarılı olurlar . Kendini rahatça ifade edebilen ve sosyal ilişkilerde zorlanmayan çocuklar zumba  derslerinde daha fazla eğlenmeye başlarlar.

Çocuk Yogası

Doğa, insan ve hayvan figürleri taklit edilerek uygulanır. Anlatılan hikayelerle çocuklar yoga duruşlarını uygularken hem eğleniyor hem de vücutlarını güçlendiriyor. Çocukları rekabet ortamından uzaklaştırıp, eğlenmeyi sağlayan çocuk yogası doğru nefes çalışmalarıyla hem onların rahatlayıp sakinleşmelerine yardımcı oluyor hem de yaptıkları duruşlarla bedenlerinin sağlıklı gelişimini sağlıyor.

KONTENJAN: 20 öğrenciden oluşur.

DANIŞMAN ÖĞRETMEN:ASLI GÜRAY

SATRANÇ KULÜBÜ

Satranç Kulübünden herkese merhaba! Kulübümüzün amacı satranç sporu ile ilgilenen ve satranç bilgi düzeyini artırmak isten öğrencilerimizle satranç kulüp dersleri yaparak satrancın merak uyandıran büyülü dünyasına bir adım daha atmaktır. Orta düzey satranç taktik ve stratejilerini göreceğimiz kulüp derslerimiz gücümüze güç katacak ve dikkatimizi daha da artıracak. Satranç dersleri bana yetmiyor diye üzülenler… Satranç sporunu daha da iyi öğrenmek isteyenler… Okul takımı… Satranç turnuvaları… Satranç maçları… Satranç sporuna dair tüm bu etkinlikler için Satranç Kulübü’nde görüşmek üzere…

KONTENJAN:15 kız/erkek öğrenciden oluşur.

DANIŞMAN ÖĞRETMEN: BETÜL ÇALIK KELER

FOTOĞRAFÇILIK

Kulüpte fotoğraf makineleri ve çekim teknikleri hakkında bilgi verilir, doğa keşfi ve fotoğraflama, yıl içinde gerçekleşen okul etkinlikleri görüntülenir, okul dışı gezilerde öğrencilerin fotoğrafçılık hobileri geliştirilir. Ayrıca galeri gezileri ve seminerlerle, öğrencilerin güncel konuları takip ettikleri Fotoğrafçılık Kulübünde, yıl boyunca öğrencilerin yaptıkları çalışmalar sergilenir.

Kulüp Katılım Kriterleri

• Güzel sanatlara ilgi duymak ve yetenekli olmak,

• Fotoğrafçılığa ilgi duymak,

• Planlı ve programlı çalışmak,

• Film çekebilen (refleks) bir makineye sahip olmak,

• En az 5 megapiksel dijital makineye sahip olmak,

• Grup çalışmasına ve organizasyon becerisine sahip olmak,

• Gerçekleşebilecek yurt dışı organizasyonlara katılabilmek,

• Projelerde istekli çalışmak,

• Yaratıcı ve üretken olmak,

• Okul dışı zamanlarda gezilere katılabilmek (Örneğin; çarşamba/cuma 17.30’a kadar.)

 

KONTENJAN: 15 Kız/Erkek öğrenciden oluşur.

DANIŞMAN ÖĞRETMEN: YASEMİN TOLGA- TİLBE KAPLAN

MÜZİK KULÜBÜ (BANDO TAKIMI)

Okul Orkestrası kulübünde, kulüp üyeleri öncelikle kendi enstrümanları üzerinde temel eğitim aşamasını geçerek daha sonra grup oluştururlar. Grup elemanlarıyla trampet, zil çalışmaları yapılarak bando takımı oluşturuldu. Kişi sayısı seçimlere göre belirlenecektir.

 

KONTENJAN DANIŞMAN ÖĞRETMEN TARAFINDAN BELİRLENECEKTİR.

DANIŞMAN ÖĞRETMEN:KARDELEN FİDAN

RESİM VE SERAMİK

Kulübün Amacı

• Öğrencilerin resim sanatı ile ilgili teknik bilgileri öğrenmeleri,

• Öğrencilerin seramik sanatı ile ilgili bilgi sahibi olmaları,

 Öğrencilerle keyifli sanat aktiviteleri yapmak ve tüm boya teknikleri

Hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak .

Okul içi ya da okul dışı düzenlenen tüm yarışmalara katılım sağlanır.

Yıl sonu sergisi için tüm öğrenciler hazırlık yapar.

Kategori: Görsel Sanatlar

 

KONTENJAN:18 kız/erkek öğrenciden oluşur.

DANIŞMAN ÖĞRETMEN:İNCİ ÖZTÜRK

DI (DESTINATION IMAGINATION )

82’den beri 2 milyondan fazla çocuğa dokunan Destination Imagination (DI); her yıl 150.000’den fazla öğrencinin, 30 ülkenin aktif katılımıyla 38.000 den fazla gönüllünün yılda 750.000 saat çalışması ile süregelen, anaokulundan üniversiteye her yaştan öğrencinin katılabildiği uluslararası bir “yaratıcı problem çözme” organizasyonudur. DI Türkiye etkinlikleri, DI Turk-Hayal Gücüne Yolculuk Derneği tarafından düzenlenmektedir.

 

“Destination Imagination Türkiye” önderliğinde DI Kulübü; çocukların ve gençlerin okulda, kariyerlerinde ve tüm yaşamlarında başarılı olabilmek için onlara ihtiyaçları olan becerileri öğretmeyi amaç edinen, kar amacı gütmeyen bir eğitim programıdır. STEM (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) eğitiminin sanat ve sosyal girişimcilikle harmanlandığı proje tabanlı öğrenme programı ile DI Kulübü, öğrencilerin hayallerini gerçekleştirdiği öğrenme ortamları yaratmayı hedeflemektedir. Destination Imagination Kulübü sayesinde öğrenciler; yaratıcı & eleştirel düşünme, takım çalışması, problem çözme, risk alma, proje yönetimi, sabır, özgüven gibi 21. yüzyıl becerileri kazanmaktadır.

DI KULÜBÜ ÇALIŞMA SİSTEMİ

DI Kulübünde takımlar iki temel görev üzerinde çalışırlar:

 

1)Takım Görevleri (Team Challenges)

Takım görevleri için en fazla yedi kişiden oluşan takımlar yaklaşık 5 ay boyunca seçtikleri göreve çözüm bulmak üzere çalışırlar. Bu görevler 7 başlıkta toplanmıştır. Bunlar;

 

1)Teknik Görev; öğrencilerin verilen görevleri mühendislik, stratejik planlama gibi becerileri kullanarak çözmesini hedefler.

2)Bilimsel Görev, bilimsel merak ve araştırmayı teatral yaratıcılıkla harmanlar.

3)Mühendislik Görevi, belirli malzemelerden yapılan yük taşıma amaçlı yapılar tasarlamayı ve test etmeyi gerektirir.

4)Sanatsal Görev, takımlar beraber çalışarak teatral araştırma ve sanatsal becerilerini geliştirir.

5)Doğaçlama Görevi, tamamen spontanlık ve hikayeler yaratmaktan ibarettir. Takımlar bu görevde kendilerine o anda verilen konulara ilişkin skeçler hazırlar.

6)Sosyal Sorumluluk Görevi, öğrencilerin toplumun ihtiyaçları için sosyal sorumluluk projeleri üretmelerini sağlamak için tasarlanmıştır.

7)Erken Öğrenme Görevini çözebilmek için anaokulundan ilkokul 2. sınıfa öğrenciler birlikte çalışarak karakterler, dekorlar ve senaryolar içeren performanslar yaratırlar.

 

2)Anlık Görevler (Instant Challenges)

Anlık Görev, takımların anlık, yaratıcı ve eleştirel düşünmelerini gerektirir.

2014 yılında Georgia Üniversitesi Eğitim Psikolojisi Profesörü Dr. Mark A. Runco, Destination Imagination programına dahil olan ve olmayan öğrencilerdeki yaratıcı yaklaşımlar ve sorumluluk bilincini ölçen bir araştırma yaptı. İstatistiksel olarak kanıtlanmış sonuçlara göre Destination Imagination Programına dahil olan öğrencierin diğerlerine göre verilen bir görevi yerine getirirken daha sorumlu, daha azimli, daha özgüvenli, daha yaratıcı olduğunu gözlemledi. Bu öğrenciler daha detaycıydı ve çok daha fazla fikir üretebiliyordu. DI öğrencilerinin %86’sı programa katıldıkları ilk 2 yılda takım çalışması becerilerinin geliştiğini, %92’si ise bir problemi çözme noktasında çok farklı açılardan bakarak çözüm üretebildiğini farketti.

 

DI KULÜBÜ ETKİNLİKLERİ

 

Takım Sorumluları (DI Kulüp öğretmenleri) her yıl düzenlenen Takım Sorumlusu Eğitimleri’ne katılırlar.

Takımlar, DI Türkiye tarafından organize edilmesi durumunda, Anlık Görev Şenlikleri’ne katılırlar.

DI Kulübü takımları her yıl, Kuşadası’nda gerçekleşen Türkiye Etkinlikleri’ne katılırlar.

Takımlar gönüllü olmaları durumunda, yurtdışında düzenlenen özel DI Turnuva’larına katılırlar.

Amerika’da düzenlenen Global Finals’a katılırlar.*

*DI Türkiye Etkinlikleri’nde belirlenen sıralamaya giren takımlar AMERİKA ‘da Global Finals’a davet edilmektedir.

 

Bu yılki ücret açıklanınca bildirilecektir.

GEÇEN YILKİ KATILIM ÜCRETİ 190 DOLAR(Toplam ücret kulübe katılan öğrenci sayısına bölünerek hesaplanacaktır.)

FİNALLERE KALINIRSA GİDİLECEK YURTİÇİ VE YURTDIŞI KONAKLMA ULAŞIM ÜCRETİ ÖĞRENCİ VELİSİNE AİTTİR.

 

KONTENJAN: 2 TAKIM- TOPLAM 15 KİŞİ 1 TAKIM 7 KİŞİ kız/erkek öğrenciden oluşur.

DANIŞMAN ÖĞRETMEN:HANDE GELİR - TÜRKAN GÜMÜŞ

MODERN DANS

Modern Dans bölümü; dans teknikleri, dans tarihi, etnokoreolojisi, dans kültürleri, ülkelerin ve yörelerin dans türlerini araştıran ve uygulayan bireylerin yetişmesini amaçlayan sanat dalı disiplinidir.

KONTENJAN: 15 kız/erkek öğrenciden oluşur.

DANIŞMAN ÖĞRETMEN : HÜSEYİN CANİK

MUN(MODEL UNITED NATIONS)

Dünya çapında bir organizasyondur. Birleşmiş milletler delegelerinin rolünü üstlenen öğrenciler, kurgusal da olabilen tarihi veya güncel sorunları tartışır ve bu sorunlara diplomatik çözümler bulmaya çalışırlar.

KONTENJAN: 10 kız/erkek öğrenciden oluşur.

DANIŞMAN ÖĞRETMEN : GAYE ÇOLAK, İREM BAKIRTAŞ